Prelomi dijafize humerusa

Prelomi humerusa (nadlakatne kosti) – hirurško lečenje

Hirurško iskustvo: dr Vladimir Vukov

Mnogi ortopedi bi se kod multifragmentarnih preloma humerusa pre odlučili za neoperativno lečenje gipsanom imobilizacijom. Medjutim, šta nosi sa sobom ovakva imobilizacija – u najboljem slučaju 4, a mogućih 6 i više meseci nošenja gipsa. Kao posledica ovako duge imobilizacije nastaje značajna kontraktura lakta i ramena i izražena hipotrofija muskulature ruke. Po skidanju gipsa, a po zarastanju preloma, neophodna je duga rehabilitacija  ramena i lakata sa najčešće zaostalom delimičnom kontrakturom u ovim zglobovima.  Ne retko se dešava da na jednom nivou ovakvi prelomi srastu a na drugom ne, što komplikuje lečenje i zahteva hiruršku intervenciju, ali sada sa mnogo nesigurnijim uspehom.
       Bez obzira na delikatnost operativnog zahvata zbog mogućih neurovaskularnih komplikacija, operacija sa ciljem da se uradi osteosinteza  preloma humerusa je značajna, jer ne zahteva ni dan gipsane imobilizacije. Dovoljno je nošenje mitele ili trougle marame u roku od 2 meseca sa uključenjem fizikalne terapije već posle 5 dana od operacije. Dakle, praktično odmah se počinje sa aktivacijom ramena i lakta po kineziterapijskom protokolu tzv. rane rehabilitacije.

Dole ćemo prikazati dva slučaja multifragmentarnih preloma humerusa, bez neurovaskularnih lezija, rešenih osteosintezom adaptiranom pločom i pojedinačno plasiranim zavrtnjima.

I slučaj

II slučaj